Friday, May 31, 2013

TREENEA VCO ANTIOXIDANT

 

 PERNAH TAK DENGAR TENTANG

MINYAK KELAPA DARA SERTA KHASIAT DAN

KEBAIKKANNYA???




Tahukah anda , pokok kelapa yang mempunyai batang kuat dan mampu tumbuh tegak berdiri setinggi 100 kaki tanpa ranting yang hanya bergantung kepada akar rerambut untuk menahan beban yang berat dan tiupan angin kencang, sebenarnya mempunyai khasiat semulajadi yang tersembunyi , segagah pohonnya yang tahan lasak. Kebanyakan pokok kelapa hidup secara " Nactural Farming " tanpa menggunakan baja kimia, masih mampu mengeluarkan buah yang banyak. Pokok ini juga terkenal dengan jolokkan makin tua makin menjadi ,seperti kata pepatah "makin tua makin pekat dan banyak santannya''.



Apo ko bondo Minyak Kelapo Daro nih ???


Minyak kelapa dara bermaksud, minyak yang dikeluarkan dari buah kelapa cukup matang melalui proses khas dengan tidak merosakkan struktur asal atau khasiat semulajadi minyak kelapa yang terdapat didalam buah kelapa tersebut.


Ohhhh....patut ler artis holllywood duk pulun makan Minyak Kelapa Dara nih..:::)))

Angelina Jolie: virgin coconut oil for breakfast

According to the UK Daily Mail, Angelina Jolie includes virgin coconut oil as part of her breakfast routine.
A source for Grazia magazine said:
“Angelina has been known to start her day with little more than a spoonful of coconut oil and a handful of cereal.”
It’s no wonder Ms. Jolie likes including virgin coconut oil to start her day.
According to Sally Fallon Morell and Dr. Mary Enig, authors of the book Eat Fat Lose Fat, a bit of virgin coconut oil before a meal can really assist with healthy weight maintenance by helping people feel full and not overeat.

or a stirfry which lists 1 TBL of virgin coconut oil as a key ingredient along with several other fresh and whole foods.

#8 Miranda Kerr: virgin coconut oil in tea

Supermodel Miranda Kerr who is married to actor Orlando Bloom and recently became a new Mom says eating lots of coconut oil is her beauty secret and that she has been consuming it since she was 14. Of her favorite virgin coconut oil, Miranda states:
“I will not go a day without coconut oil. I personally take four tablespoons per day, either on my salads, in my cooking or in my cups of green tea.”

#1 Jennifer Aniston: coconut oil for weight loss and boosting metabolism

Jennifer Aniston apparently was a devotee of the Coconut Diet for a period of time and was even spotted with a shopping cart full of coconut oil.
The Coconut Diet is low carb and includes plenty of coconut in all its forms to speed metabolism and weight loss.
Perhaps Jennifer saw Dr. Oz’s show on coconut oil increasing metabolism and weight loss and this convinced her to try this amazing, traditional oil?









Khasiat Minyak Kelapa Dara...banyok weh...rugi tak makan VCO nih...

~ Membantu fungsi system daya tahan pada tubuh, melindungi tubuh daripada kanser payudara, kanser kolon dan kanser rahim

~ Berfungsi sebagai antioksidan dan mengurangkan radang kronis
~ Melindungi tubuh dari radikal bebas yang meningkatkan tahap penuaan dan penyakit degeneratif.
~ Meredakan gejala gejala yang dihubungkan dengan pembesaran prostate.
~ Mengurangkan tekanan epileptis dan membantu melindungi tubuh kita dari penyakit ginjal dan infeksi pundi kencing.
~ Membantu mencegah sakit liver dan memiliki kandungan kalori yang lebih rendah berbanding lemak lemak yang lain.





Utk akak dan abang yg dah kawen tew...hihihi...




Menyegarkan dan merawat sel kulit menjadi lebih tegang (elastic).


Memperbaiki kandungan asid dalam rahim dan bertindak sebagai agen pelincir alami (natural)..


Membunuh kulat, bakteria dan virus atau sakit kulit pada kemaluan (keputihan).




Amat baik bagi mengatasi masalah monopos wanita.





Khasiat Minyak Kelapa Dara...ni utk dalaman...


  • Meningkatkan tenaga dan daya tahan fizikal dan mental.
  • Memperbaiki pencernaan dan penyerapan vitamin vitamin dan asid amino.
  • Melancarkan sekresi insulin dan pengaliran glukosa dalam darah serta mengurangkan risiko kencing manis.
  • Mengurangkan stress pada pankeas dan sistem system enzim dalam tubuh.
  • Meningkatkan penyerapan kalsium dan magnesium untuk tulang dan gigi yang kuat serat melindungi diri daripada serangan osteoprosis.
  • Mencegah risiko sakit jantung.
  • Minyak kelapa dara juga dapat mencegah atherosclerosis dan strok serta membantu menurunkan tekanan darah tinggi.



Khasiat Minyak Kelapa Dara...ni utk luaran...


~Membantu mengurangkan berat badan dengan meningkatkan angka metabolik.


~Menghasilkan tenaga dengan segera.
~Jika di sapu minyak kelapa dara akan membantu membentuk hambatan kimia pada kulit. untuk mengurangkan infeksi dan mencegah garis garis halus.
~Mengurangkan gejala psoriasis, eksim dan dermatitis
~
Melembut dan mengurangkan kekeringan serat kekenduran pada kulit
.~Memberi perlindungan dari sinaran ultraviolet

 



Khasiat Minyak Kelapa Dara...Utk ibu mengandung Dan Ibu Menyusu Bayi...




Testimonial dari saya sendiri, saya mengamalkan VCO 2biji sehari semasa pregnant. Mmg saya baca yg kelebihkan VCO utk lancarkan proses bersalin…ye lah..mana nak percaya kan. Tapi saya tetap istiqamah makan , lebih pada nak cantikkan kulit.


1. Mmg perubahan pon paling ketara pada kulit wajah—> tidak berminyak, walaupon masa bangun pagi.
2. pastu bintik2 hitam bawah eyebag –> makin pudar
3. Mudah pergi toilet, sbb makan VCO mmg kena minum air banyak kan…
Syukur, kita cuma usaha, try makan VCO, try minum air banyak,doa banyak-banyak…kombinasi usaha kita ni insyaallah boleh melahirkan anak dengan mudah.
Utk ibu menyusukan bayi pula,
~> Lemak susu ibu mengandungi asid lemak (fatty asid) yang unik. Ia terdiri daripada 45 hingga 50 peratus ‘saturated’, sekitar 35 peratus ‘monounsaturated’, dan sekitar 15 hingga 20 peratus ‘polyunsaturated’. Dari keseluruhan ‘saturated fatty asid’ yang dihasilkan dalam mammary gland, 18 peratus darinya adalah antimikrobial fatty asids, lauric asid dan capric asid. Antimikrobial fatty asids ini memberikan bayi yang disusukan perlindungan dari berbagai virus seperti HIV dan herpes, bakteria seperti chlamydia dan helicobater, protozoa seperti giardia lamblia.
~> Apabila ibu-ibu yang menyusukan anak mengambil makanan dari lemak kelapa (terutama minyak kelapa dara, kelapa parut dan santan kelapa) paras kandungan lauric asid dan capric asid akan bertambah secara ketara didalam susu. (lihat The American Journal of Clincal Nutrition, diterbitkan pada tahun 1998). Ini bererti kandungan jumlah perlindungan antimikrobial lauric asid dan capric asid dalam susu ibu berkenaan akan bertambah, yang akhirnya memberikan lebihan perlindungan kepada bayi yang disusukan.
~> Menurut beberapa kajian, tanpa tambahan lauric asid dari pemakanan, susu ibu masih mengandungi sekitar 3 peratus lauric asid dan 1 peratus capric asid yang dihasilkan oleh mammary gland ibu berkenaan, dan tahap kandungan lauric asid dan capric asid yang dihasilkan berbeza diantara setiap ibu yang menyusukan anak. Walau bagaimanapun apabila lauric asid diambil melalui pemakanan seperti lemak kelapa dalam kelapa parut, kandungan lauric asid di dalam susu ibu bertambah secara ketara sehingga tiga kali ganda berbanding kandungan asal, sementara kandungan capric asid bertambah hampir dua kali ganda. Keadaan ini dapat memberikan bayi yang disusukan perlindungan yang lebih dari berbagai virus virus, bakteria dan protozoa.

(Francois CA, Connor SL, Wander Rc, Connor WE. Acute effects of dietary fatty acids on the fatty acids of human milk. American Journal of Clinical Nutrition 1998;67:301-308)
~> Susu ibu secara semulajadi mengandungi komposisi fatty asid yang sangat menakjubkan. Ia terdiri dari 45-50% ‘saturated’, sekitar 35% ‘monounsaturated ’ dan 15-20% ‘polyunsaturated’. Daripada keseluruhan jumlah saturated fatty acid tersebut, sekitar 18% daripadanya adalah antimokrobial fatty acid yang terdiri dari lauric acid dan capric acid. Kedua-dua antimicrobial fatty acid tersebut memberikan bayi yang disusukan perlindungan daripada berbagai jenis virus, seperti HIV dan herpes, bacteria seumpamaChlamydia dan heliocobater, serta protozoa seperti giardia lamblia.
~> Paras kandungan antimikrobial fatty acids tersebut mungkin serendah 3-4% Namun apabila sesaorang ibu yang menyusukan anak mengambil minyak kelapa dara dalam makanan, paras lauric acid dan capric acid akan bertambah dengan ketara dalam air susu mereka.
~> Mutakhir ini kajian telah menunjukkan apabila minyak kelapa dara dijadikan sebagai sebahagian daripada pemakanan, kandungan lauric acid dalam susu ibu akan bertambah sekitar tiga kali ganda, manakala kandungan capric acid akan bertambah sekitar dua kali ganda. Bagi sesetengah ibu di beberapa negara, paras kandungan lauric acid dan capric acid didalam susu mereka boleh mencecah sekitar 21% (bagi lauric acid) dan 6% (bagi capric acid). Keadaan ini akan memberikan bayi mereka lebih perlindungan terhadap virus, bacteria dan protozoa. (lihat hasil kajian dalam The American Journal of Clinical Nutrition – diterbitkan pada tahun 1998).
~> Disamping khasiat terhadap anak yang disusukan ibu-ibu yang mengambil minyak kelapa dara dalam makanan, mereka juga akan mendapat khasiat tambahan , kerana ‘saturated fat’ yang merupakan ‘medium chain fatty acid’ dalam minyak kelapa dara mudah dihadamkam dan ditukar kepada tenaga, disamping kemampuannya mengaktifkan atau melancarkan sistem metabolisma, mampu menyokong sistem imunasi tubuh dan teruji dalam mengatasi masalah thyroid.
~> Terdapat beberapa perakuan pengguna bahawa minyak kelapa dara membantu memudahkan mereka melahirkan anak dan dapat membantu memulihkan kesan kulit retak (pada perut) selepas bersalin.
vco mampu memperbaiki kandungan asid dalam rahim untuk sperma subur serta bertindak sebagai agen pelincir.
slain tu,vco sebagai bahan membolehkan bayi bergerak lancar didalam rahim. Ia akan membantu ketika proses kelahiran dan memberikan sumber permakanan yang baik kepada ibu dan bayi dalam kandungan.

stretchmark pon takde tau :)







Taraaaa..ni la die rupa Minyak Kelapa Dara Yg dah diproses...















Minyak Kelapa Dara (Vco) Antioksidan Treenea


Minyak Kelapa Dara (VCO) yang diperolehi dari Treenea mempunyai banyak khasiat dan manfaat kesihatan kepada tubuh badan manusia kerana ia mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi dibandingkan dengan minyak kelapa dara lain. Ia dihasilkan dari proses yang tidak menggunakan haba dan formulanya yang telah dikaji secara teliti dan terperinci menggunakan 100% pati kelapa dara organik yang bebas dari kolesterol.
Ade beza ker Treenea dengan yg lain????
VCO Antioxidants dengan formulasi tambahan kaya dengan Vitamin E (a-tocopherol), Vitamin A (retinol) dan vitamin D (cholecaciferol) yang diperlukan oleh tubuh badan manusia. Vitamin A dan E juga dipercayai boleh bertindak sebagai ejen antioksidan yang mempunyai kebolehan memerangkap radikal bebas dan kajian penyelidikan menunjukkan ia berkebolehan mencegah penyakit kanser serta penyakit berkaitan jantung.



Anti-Oksidan ??? Apa Tu ???
- Tubuh badan kita sentiasa terdedah pada radikal bebas yang terhasil daripada toksin-toksin alam sekitar seperti asap kilang, asap kenderaan, asap rokok, sinaran ultra violet (UV) dan pencemaran bahan-bahan makanan. VCO Antioxidants adalah kaya dengan sifat-sifat antioksidan yang berpotensi melindungi sel-sel pada tubuh badan manusia dari serangan radikal bebas. Oleh yang demikian sel-sel badan akan menjadi lebih sihat dan tekstur kulit akan menjadi lebih halus dan seragam.

- Penyelidikan oleh para saintis mendapati, minyak kelapa dara terdiri daripada 90% lemak tepu yang kebanyakkan daripadanya adalah trigliserida berantai sederhana (MCT). Ujian klinikal telah membuktikan MCT adalah merupakan ejen pembekal tenaga segera. MCT tidak disimpan sebagai lemak dalam badan sebaliknya ia akan disalutkan kepada hati untuk membekal tenaga segera. Asid lemak ini kemudiannya akan ditukarkan ke sebatian keton (keton bodies). Sebatian keton sangat diperlukan oleh otak manusia apabila glukosa tidak dapat berfungsi untuk membekalkan tenaga. Kajian secara saintifik telah menunjukkan sebatian keton boleh membantu pesakit neurodegenerative disorders seperti penyakit Alzheimer dan Parkinson.


- Selain dari itu, sebatian keton juga didapati membantu serangan epilepsi. Pengambilan VCO Antioxidants secara oral dalam kadar yang tertentu akan menyebabkan tubuh kita dilindungi dari serangan bakteria, kulat dan virus. Sistem imunisasi tubuh badan akan meningkat, selsema dan batuk akan berkurangan.
- Sebatian aktif seperti monolaurin, monokaprik dan monokaprin, yang terbukti hasil dari penghadaman VCO. VCO Antioxidants juga mengandungi bahan aktif seperti phospholipids serta sterol tumbuhan yang telah dibuktikan berupaya merendahkan tahap kolesterol dan meningkatkan tahap LDL dalam darah. MCT juga mudah dihadamkan dan dapat membantu mengawal berat badan jika diambil secara teratur dan berterusan.

Wow..bestnya Vco..rugi hang tak try....

1. jerawat dan kulit muka berminyak
2. kitaran haid yang tak teratur
3. selera makan yg terlalu tinggi
4. letih dan kurang energy
5. masalah kencing manis
6. strectmarks dan tona kulit yg kusam
7. parut2 dan bekas2 luka
8. masalah kulit kering&merekah

DAN BANYAK LAGI :)

Sape sesuai makan Vco nih ???
1) Org yg nak cepat jerawat hilang dan tidak meninggalkan parut


2) Org yg mempunyai masalah muka berminyak

3) Org yg ‘kurus sgt’, dgn pengambilan vco, anda akan dapat tubuh yg ideal

4) Org yg berbadan besar n bnyk lemak, kerana vco blh mengurangkan weight.

5) Org yg ada alahan terutama jenis seafood.

6) wanita yg ingin hamil kerana VCO ni membantu meningkatkan tahap kesuburan wanita

7) wanita yg hamil kerana ibu2 yg mengamalkan vco semasa hamil, insyaALLAH baby tak mudah kena kuning.

Wanita yg menyusu kerana VCO membantu memperbanyakan pengeluaran air susu dan dpt menurunkan berat badan

9) wanita yg mengalami senggugut

10) wanita yg kitaran haidnya tidak teratur

11) org yg mengalami masalah pembuangan air besar atau kecil



Nak makan camno ???
1 botol ader 60 biji
boleh makan 2 biji sehari
@ kalo hat yang ade masalah jerawat tu boleh makan 2 biji pagi and 1 biji malam, pastu sapu kat muka sebijik waktu malam...meletop kau bangun pagi....







CREDIT TO : TREENEA AGENT (BUKIT MERTAJAM)
# Pengalaman diri sendiri menggunakan VCO Treenea

Saya start consume this VCO pd 5 Jan.(refer gambar kiri). Muka sy dulu berjerawat dan mempunyai parut2 jerawat berlubang serta berminyak. Saya makan 2 bji sehari serta sapu VCO pda muka. Anda dapat lihat perubahan wajah sy yg makin putih dan tidak berminyak lg (gambar paling kanan sekali diambil hari ini 27 Jan 13). Parut jg makin berkurangan.







Harga Brapo Vco Hebat nih ???



TRY TO BELIEVE,,,


A LITTLE INVESTMENT MAKE A BIG DIFFERENCES!



1 botol RM46
60 biji..
free pos semenannjung

Nak oder 

SMS  012-3859481

 

..

No comments:

Post a Comment

Post a Comment